ساعت ۹ صبح چهارشنبه، زمان اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر‌های مطهر رئیس‌جمهور و شهدای خدمت (۲ خرداد ۱۴۰۳) پیام تسلیت رهبر انصارالله یمن به رهبر انقلاب درپی شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش محل تدفين شهيدجمهور مشخص شد + عکس اعلام آمادگی نروژ برای بازداشت نتانیاهو اختلال در سخنرانی وزیر خارجه آمریکا توسط معترضان حامی فلسطین + فیلم (یکم خرداد ۱۴۰۳) آتش سوزی در نزدیکی پایگاه ارتش اسرائیل + فیلم (یکم خرداد ۱۴۰۳) تشییع پیکر شهید آیت الله رئیسی در حرم حضرت معصومه(س) بر روی دوش خادمان + فیلم حضور بی‌سابقه و میلیونی مردم قم در مراسم وداع و تشییع شهدای خدمت + فیلم مصر هر گونه هماهنگی با تل‌آویو در رفح را تکذیب کرد لاپید: کابینه نتانیاهو دچار جنون شده است محل خاکسپاری شهید امیرعبداللهیان مشخص شد حملات خمپاره‌ای نظامیان صهیونیست به بیمارستان «کمال عدوان» غزه (یکم خرداد ۱۴۰۳) باقری: تلاش‌های امیرعبداللهیان برای تحقق اهداف سیاست خارجی ماندگار است همسر بشار اسد به سرطان مبتلا شد لحظه شکار پهپاد آمریکایی «ام کیو۹ » بر فراز آسمان البیضاء + فیلم شیخ عیسی قاسم: شهادت آیت‌الله رئیسی رخدادی تلخ برای جهان اسلام است وانگ یی: چین یک دوست خوب را از دست داد بلینکن: خروج آمریکا از برجام بدترین تصمیم بود حملات بی‌امان حزب‌الله به پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی (یکم خرداد ۱۴۰۳) امضای دفتر یادبود شهدای خدمت توسط سرکنسول کشور‌های خارجی در مشهد
سرخط خبرها

شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه را تصویب کرد | آمریکا این‌بار وتو نکرد

  • کد خبر: ۲۱۸۷۹۶
  • ۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۵
شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه را تصویب کرد | آمریکا این‌بار وتو نکرد
شورای امنیت سازمان ملل به قطعنامه‌ای که خواستار آتش‌بس فوری در غزه می‌شود، رأی مثبت داد.

به گزارش شهرآرانیوز شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه پیش‌نویس قطعنامه‌ای را که خواستار «آتش‌بس فوری در غزه در طول ماه رمضان و آزادی فوری و بی‌قیدوشرط تمام گروگان‌ها» می‌شود، تصویب کرد.

۱۴ کشور به این قطعنامه رأی مثبت دادند و آمریکا هم برخلاف دفعات پیشین، آن را وتو نکرد و رأی ممتنع داد.

نماینده موزامبیک در آغاز نشست امروز شورای امنیت گفت: «ما این پیش‌نویس قطعنامه را از طرف تمام اعضای غیردائم شورای امنیت ارائه کرده‌ایم. پیش نویس ما خواستار آتش‌بس فوری در طول ماه رمضان که منجر به توقف دائمی آن می‌شود». 

او همچنین گفت: «این پیش‌نویس با هدف پایان دادن به اوضاع فاجعه‌بار غزه ارائه شده است و تشدید تنش در غزه و اوضاع فاجعه‌بار آن تهدید آشکاری علیه صلح و امنیت بین‌المللی است».

«واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل هم گفت به هر قطعنامه‌ای که عبارت «آتش‌بس دائمی» در آن درج شده باشد، رأی مثبت خواهد داد.

با این حال و با مخالفت آمریکا، شورای امنیت در درج عبارت «آتش‌بس دائمی» در قطعنامه موفق نشد.

پس از رأی مثبت شورای امنیت به آتش‌بس در غزه در طول ماه رمضان، نماینده الجزایر گفت تصویب این قطعنامه پیامی به مردم غزه است مبنی بر اینکه «جامعه جهانی درد آنها را حس می‌کند و آنها را رها نمی‌کند».

او همچنین خواستار عضویت فلسطین به عنوان یک کشور مستقل در سازمان ملل شد.

«لیندا توماس گرینفیلد» نماینده آمریکا در شورای امنیت هم در ادامه مدعی شد «واشنگتن از برقراری آتش‌بس و تسهیل ارسال کمک‌ها به غزه حمایت می‌کند».

او گفت: «ما در حال پیشرفت درباره آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها از غزه هستیم».

دیپلمات آمریکایی که کشورش حامی تمام قد جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه بوده است، مدعی شد چین و روسیه قصد مشارکت در تلاش‌های بشردوستانه در غزه را ندارند.

گرینفیلد گفت آمریکا با برخی از بند‌های آتش‌بس موافق نبود و به آن رأی مثبت نداد، اما تصویب قطعنامه امروز «بر اهمیت تعهد به صلح در طول ماه رمضان تاکید می‌کند».

الجزیره پیشتر خبر داده بود اعضای غیردائم شورای امنیت به منظور جلوگیری از وتوی آمریکا در جلسه امروز، پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی خود را تعدیل کرده‌اند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم تهدید کرده بود اگر آمریکا قطعنامه امروز در سازمان ملل را وتو نکند، از سفر هیات اسرائیلی به واشنگتن جلوگیری می‌کند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->